Sam Dan Yana Berganding Bahu Dalam Bidang Lakonan



WALAUPUN semakin diberi perhatian sebagai pelakon besar tanah air, Shaheizy Sam dan Yana Samsudin tidak menuntut agar semua kerja lakonan mereka disanjung setiap detik.
Entah di mana silapnya, pemegang trofi Pelakon Pembantu Terbaik pada Festival Filem ke-23 berkenaan kini seperti kurang menyengat, mungkin lebih tepat jika mereka dipanggil lemau sebelum ranum. Tahun ini Sam bergantung harap dengan filem Songlap setelah Adnan Sem-pit 2 dan Nongkrong, gagal membawa penonton mengenali karakter Sam secara lebih dalam.
Yana pula terkulai menerusi watak Wawa dalam Adnan Sempit. Kemunculan mereka dalam Aku Ada, Kau Ada? juga satu kesilapan besar.
Cantik luaran dan mewah gaya K-Pop namun mendengar judul Aku Ada, Kau Ada? sahaja, Yana dan Sam layak untuk menumpang malu atas 'kebijaksanaan' filem itu yang sekadar menumpang populariti mereka. Kesanggupan Sam atau Yana terlibat dengan filem-filem 'sampah' dan mengundang bosan di benak ramai ada diperkatakan, namun sebagai pelakon berjiwa besar, mereka tidak mudah patah hati.
Alasan mereka, kerja lakonan telah mereka langsaikan, soal impak atau sisi lain kejayaan sesebuah filem, tenaga kreatif seperti pengarahlah yang harus dinilai lebih berbanding pelakon.
"Sama ada saya atau Yana, kami hanya mempersembahkan yang terbaik mengikut apa yang telah dilakar pihak pembikin. Semasa penggambaran, kami tidak nampak gambaran sebenar atau keputusan sesebuah filem yang dilakukan," beritahu Sam.
Terbaharu, dua ayam tambatan MIG itu muncul lagi dengan buah tangan yang lebih agresif. Arahan Ahmad Idham dan menjalani pembikinan lebih dua tahun lalu, filem 8 Jam kini sudah berada di pawagam tanah air.
Diuar-uarkan sebagai filem aksi terbaik oleh Sam, sejauh mana 8 Jam mampu memberi kelainan berbanding gedik manja yang pernah mereka kongsikan dalam Aku Ada, Kau Ada? serta Bini-Biniku Gengster atau jiwa mat rempit yang disaksikan menerusi Adnan Sem-pit.

Bantu Kami Hanya Perlu Tekan Link Ini!

0 comments:

Post a Comment